Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Σχέδιο πρότασης αξιολόγησης εκπαιδευτικών (συνέχεια)



Γ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
1.Ο Προϊστάμενος Γραφείου αξιολογείται και βαθμολογείται στο κάθε πεδίο βάσει των ειδικότερων κριτηρίων που ορίζονται στην επόμενη παράγραφο για το κάθε πεδίο.
2.Τα ειδικότερα κριτήρια, που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση και βαθμολόγηση του Προϊσταμένου Γραφείου στο κάθε πεδίο, είναι τα παρακάτω :

α) Ορίζονται 12 κριτήρια για το 1ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επιτελούν με πληρότητα το επιστημονικό- παιδαγωγικό τους έργο και είναι αφοσιωμένα στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών.

Ανταπόκριση στο 1ο πεδίο
Ο Προϊστάμενος Γραφείου .…

1.1 Παρέχει οδηγίες και δίνει σαφείς κατευθύνσεις στους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του όσον αφορά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, που ειδικότερα εποπτεύουν ή διοικούν, τέτοιες που ανταποκρίνονται στην εκπλήρωση εκπαιδευτικών στόχων και τον προσανατολισμό της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής. Ενημερώνει τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς για τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και για το σύνολο των δράσεων και προγραμμάτων που εντάσσονται σε αυτόν και ενεργοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό για την επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων.  (Δ.Ε., Π. τμ.Ε.Π.Κ.)
1.2 Εποπτεύει και έχει την ευθύνη για την υλοποίηση και την τήρηση των προβλεπόμενων αποφάσεων και διαδικασιών σχετικά με την εκτέλεση του εκπαιδευτικού έργου, σε συνεργασία με τους οικείους Σχολικούς Συμβούλους, π.χ., μετέχει στην επιτροπή παρακολούθησης και συντονισμού της διδακτέας ύλης, κ.ά.(Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.3 Προωθεί και εποπτεύει, σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, το Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων στο πλαίσιο του προγραμματισμού για αναβάθμιση των εκπαιδευτικών λειτουργιών και της αποτελεσματικότητας των σχολείων. (Π.χ. Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Ενισχυτική Διδασκαλία, προγράμματα εκπαίδευσης παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών, κ.ά.) (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.4 Αποτελεί πρότυπο και διαμορφώνει με τη στάση και τη συμπεριφορά του πλαίσιο υψηλών προδιαγραφών και αποδοτικότητας για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων από  τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα, συνολικά. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.5  Εξασφαλίζει, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, την ανάπτυξη στα σχολεία θετικού παιδαγωγικού κλίματος και αρμονικών σχέσεων στη βάση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενθαρρύνει, παρεμβαίνοντας εφόσον χρειαστεί, την αντιμετώπιση, τη διαχείριση και τη διευθέτηση αντιπαραθέσεων και ανακυπτόντων προβλημάτων κατά τρόπους και με πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων, υπεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.6 Συζητάει και μοιράζεται την εμπειρία και τη γνώση του με τους διδάσκοντες και την ιεραρχία για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή των βέλτιστων σε κάθε περίπτωση εκπαιδευτικών πρακτικών, προγραμμάτων και δράσεων και στην υιοθέτηση ευέλικτων προσαρμογών, σε συνάρτηση πάντοτε με τον ετήσιο χρονοπρογραμματισμό, τις υπάρχουσες δυνατότητες και τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις. Ενθαρρύνει και παρακολουθεί την υλοποίηση δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν την τοπική πολιτισμική διάσταση και εκπληρώνουν ειδικότερους στόχους και εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της Περιφέρειας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.7 Καθοδηγεί και ευαισθητοποιεί τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Σχολικούς  Συμβούλους, να ενεργούν βάσει της αρχής ότι κάθε μαθητής είναι ικανός να μάθει και ότι όλοι οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν με την κατάλληλη υποστήριξη σε ένα πλαίσιο μάθησης υψηλών προδιαγραφών. Υποστηρίζει ενέργειες που ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς γενικότερα στην ανίχνευση και αναζήτηση των ιδιαίτερων αναγκών και ικανοτήτων των μαθητών, καθώς και στην εφαρμογή εξατομικευμένης παιδαγωγικής προσέγγισης, εφόσον είναι απαραίτητο. Ενδιαφέρεται για τη δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης και κινήτρων παραμονής των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την αυτενέργειά τους ως προς τη μάθηση και τη συνεχή προσωπική τους εξέλιξη. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.8 Ανταποκρίνεται με συνέπεια στα καθήκοντά του σχετικά με την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων για θέματα της αρμοδιότητάς του. Σχεδιάζει και οργανώνει τη θεματολογία και το περιεχόμενο της επιμορφωτικής δράσης  σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες που τίθενται για θέματα διοίκησης, εκπαιδευτικής νομοθεσίας, εισαγωγής νέων μέτρων, καινοτομιών, κ.ά. Αξιοποιεί και παρέχει επιμορφωτικό υλικό και μεταδίδει με σαφήνεια, ορθότητα και εγκυρότητα πληροφορίες και νέες γνώσεις, συνδέοντάς αυτές με την εκπαιδευτική πραγματικότητα της περιοχής ευθύνης του. (Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.9 Συνεργάζεται με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και τους εκπαιδευτικούς για την προώθηση δραστηριοτήτων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής. Ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες και τη συνεργατική μάθηση ώστε να καλλιεργούνται οι αξίες του σεβασμού προς την προσωπικότητα και τις ιδέες των άλλων.  Προτρέπει τους μαθητές να ενεργούν  ως πηγή γνώσεων και εμπειριών για τους συμμαθητές τους, να αναλαμβάνουν με αυτοπεποίθηση  πρωτοβουλίες και να στηρίζουν το ρόλο των άλλων μέσα στην ομάδα. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.10 Αξιοποιεί, σε συνεργασία με τους Διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούς, δεδομένα ανατροφοδότησης από το επιτελούμενο εκπαιδευτικό έργο των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.  Με τη συνεργασία  των αρμοδίων Σχολικών  Συμβούλων και στελεχών της εκπαίδευσης, καθοδηγεί τις διαδικασίες για την αναπροσαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών ή τη διενέργεια βελτιωτικών παρεμβάσεων, ώστε να εκπληρωθούν οι τιθέμενοι εκπαιδευτικοί στόχοι. π.χ. Συντάσσει ετήσια έκθεση στο τέλος του διδακτικού έτους σχετικά με τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και καινοτομίες που ανέπτυξε το Γραφείο του, προτάσεις για βελτίωση και επέκταση προγραμμάτων κ.ά. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.11 Μεριμνά ώστε τα σχολεία να λειτουργούν ως μονάδες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διοικητικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά. Σε  συνεργασία με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους και τα λοιπά στελέχη της εκπαίδευσης, καθιερώνει διεργασίες που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή των Διευθυντών, των Συλλόγων Διδασκόντων, στις διαδικασίες διαμόρφωσης και υλοποίησης συγκεκριμένων προγραμμάτων ενδοσχολικής ή άλλων μορφών επιμόρφωσης. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.12 Φροντίζει για την ανάδειξη του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και των Σ.Ε.Κ. της περιοχής του  στην τοπική κοινωνία. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)

Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 1ο πεδίο, τα κριτήρια 1.1,   1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7,  1.9, 1.10, 1.11 και 1.12 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και όλα τα κριτήρια, δηλαδή 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11 και 1.12 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 1ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.


β) Ορίζονται 12 κριτήρια για το 2ο Πεδίο: Τα στελέχη της εκπαίδευσης επιδεικνύουν οργανωτική και διοικητική ικανότητα και ασκούν με συνέπεια , υπευθυνότητα και ευελιξία τα καθήκοντά τους.
Ανταπόκριση στο 2ο πεδίο
Ο Προϊστάμενος Γραφείου….

2.1 Καταρτίζει, σε συνεργασία με το Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον ετήσιο προγραμματισμό ενεργειών σχετικά με δραστηριότητες που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, το εκπαιδευτικό έργο, το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με όλα τα όργανα λαϊκής συμμετοχής.  Θέτει προτεραιότητες και στόχους και συντονίζει  και παρακολουθεί την υλοποίησή τους. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
2.2 Ασκεί δίκαια και αποτελεσματικά τα καθήκοντά του ως διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος των Διευθυντών σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών των σχολείων αρμοδιότητάς του, καθώς και των διοικητικών υπαλλήλων του Γραφείου του. Αναθέτει καθήκοντα  στο προσωπικό του Γραφείου που διοικεί και κατανέμει ισότιμα εργασίες ώστε να αξιοποιούνται εποικοδομητικά και ορθολογικά οι ικανότητες, το επιστημονικό υπόβαθρο και η εμπειρία του κάθε εκπαιδευτικού ή υπαλλήλου. (Δ.Ε.)
2.3 Λαμβάνει κατάλληλες αποφάσεις βασιζόμενες στην αναζήτηση και την ορθολογική θεώρηση όλων των απαιτούμενων πληροφοριών, ιδιαίτερα όταν εξετάζει θέματα σχετικά με καταγγελίες σε βάρος Διευθυντών σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικών, κ.λ.π., που απαιτούν διεξοδικό έλεγχο της αξιοπιστίας των στοιχείων και συνακόλουθη άσκηση πειθαρχικών αρμοδιοτήτων, εφόσον διαπιστώνονται ευθύνες ή παραλήψεις, κ.α. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
2.4  Επιδεικνύει ικανότητα να αναλύει και να επεξεργάζεται πολύπλοκες πληροφορίες και στοιχεία και να εντοπίζει τα ουσιώδη στοιχεία που χαρακτηρίζουν και καθορίζουν την επίλυση διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών προβλημάτων της διοικητικής μονάδας που προΐσταται και των σχολικών  μονάδων αρμοδιότητάς του. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
2.5  Ενεργεί έγκαιρα και με ταχύτητα για την πρόληψη προβλημάτων και την αντιμετώπιση έκτακτων και απρόβλεπτων γεγονότων που παρακωλύουν την ομαλή λειτουργία του  διοικητικού μηχανισμού, (π.χ., ενημερώνει άμεσα τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης για σοβαρά προβλήματα που διαταράσσουν τη λειτουργία σχολικών μονάδων και εισηγείται τα αναγκαία μέτρα αντιμετώπισης τους κ.ά.). Εφαρμόζει εντελλόμενες αποφάσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Εφαρμόζει, επίσης, άμεσα τις εντελλόμενες αποφάσεις πολιτικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. (Δ.Ε.)
2.6 Γνωρίζει και εφαρμόζει την εκπαιδευτική νομοθεσία, ασκεί με συνέπεια και υπευθυνότητα τα καθήκοντά του, διασφαλίζοντας την τήρηση των προβλεπόμενων νόμιμων διαδικασιών,  τη φύλαξη υπηρεσιακών εγγράφων, αρχείων, κτλ. (π.χ. εισηγείται την ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, κατάργηση και άλλες σχετικές μεταβολές των σχολικών μονάδων και προσθήκη νέων Τομέων και Ειδικοτήτων στα Τ.Ε.Ε., καθορίζει την περιφέρεια εγγραφής των μαθητών στις σχολικές μονάδες ύστερα από εισήγηση των αρμοδίων οργάνων, επιλαμβάνεται θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων και των διοικητικών υπαλλήλων της περιοχής ευθύνης του, όπως χορήγηση μισθολογικών κλιμακίων, χρονοεπιδομάτων και αδειών, τήρηση ατομικών υπηρεσιακών στοιχείων του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων κ.ά. (Δ.Ε.)
2.7 Εξασφαλίζει την αποτελεσματική συνεργασία με την ιεραρχία και τα αρμόδια στελέχη της εκπαίδευσης για την απρόσκοπτη λειτουργία του διοικητικού μηχανισμού, επιδιώκοντας την απλούστευση των διαδικασιών και την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών. Συσκέπτεται με τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης για θέματα διοίκησης, οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων. (Δ.Ε.)
2.8 Συμμετέχει στα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΕΕΠ) και στις Νομαρχιακές Επιτροπές και συμβάλλει στην ορθή και αποδοτική λειτουργία τους και το σεβασμό, την αποδοχή και την υλοποίηση των αποφάσεών τους. Λαμβάνει μέριμνα για τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και καλής συνεργασίας, καθώς και για την αποτελεσματική  διευθέτηση κρίσεων και συγκρούσεων. Εισηγείται στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης για θέματα αρμοδιότητάς του (ο Διευθυντής Εκπαίδευσης θα εισηγηθεί τα θέματα αυτά αρμοδίως στο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ). Ευθύνεται για την εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων (εκτός της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης). (Δ.Ε.)
2.9 Δημιουργεί προϋποθέσεις για την καθιέρωση εποικοδομητικής και αρμονικής συνεργασίας μεταξύ των μελών του προσωπικού. Λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις τους και ενθαρρύνει τη συμμετοχή τους  στη διαμόρφωση προτάσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη λειτουργία της διοικητικής μονάδας και  των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
2.10 Χρησιμοποιεί ενδεδειγμένους και θεσμοθετημένους μηχανισμούς οργάνωσης, ελέγχου και εποπτείας των επιτελούμενων εργασιών και ενδοϋπηρεσιακής επικοινωνίας και συνεργασίας. (Δ.Ε.)
2.11 Επιβεβαιώνει ότι ασκείται ορθά η εποπτεία από τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. προς τους εκπαιδευτικούς χώρους όσον αφορά την εφαρμογή και τήρηση των συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής. Συνεργάζεται, επίσης, για θέματα σχολικής υγιεινής με το Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους υπεύθυνους Αγωγής Υγείας, τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων, τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, τους Συλλόγους Διδασκόντων και τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες και λαμβάνει τα απαραίτητα σχετικά μέτρα. (Δ.Ε.)
2.12 Ασκεί με συνέπεια, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, τα καθήκοντά του σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση. Π.χ., Εποπτεύει και ασκεί τον διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Χορηγεί άδειες ίδρυσης και ανανέωσης λειτουργίας  των φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, άδειες  διδασκαλίας σε ιδιωτικά σχολεία, εκδίδει πράξεις διορισμού και απόλυσης ιδιωτικών εκπαιδευτικών κ.ά. (Δ.Ε.)


Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 2ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11 και 2.12 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 2.1, 2.3, 2.4, 2.7 και 2.9 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 2ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

γ) Ορίζονται 9 κριτήρια για το 3ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης υιοθετούν πρακτικές και υλοποιούν διαδικασίες που συμβάλλουν στη βέλτιστη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών πόρων (ανθρώπινων, υλικών και οικονομικών).
Ανταπόκριση στο 3ο πεδίο
Ο Προϊστάμενος Γραφείου ….

3.1 Αναλαμβάνει την ευθύνη και την εποπτεία για τον προσδιορισμό των αναγκών του Γραφείου του οποίου προΐσταται και των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης του. Προβαίνει στην κατάρτιση του ετήσιου προϋπολογισμού, καθώς και στις επακόλουθες ενέργειες εξασφάλισης οικονομικών πόρων. Μεριμνά, σε συνεργασία με το Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. για την έγκαιρη και βέλτιστη κάλυψη αναγκών σε διδακτικό προσωπικό στην περιοχή ευθύνης του. (Δ.Ε.)
3.2 Έχει σαφή και συνολική αντίληψη της πραγματικότητας, κάνει ρεαλιστικές προβλέψεις, προνοεί για ενδεχόμενες έκτακτες ανάγκες και λαμβάνει αποφάσεις για οικονομικά θέματα με γνώμονα την επίτευξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, (π.χ., προσδιορισμός της κατάστασης και των αναγκών των σχολείων της περιφέρειας ευθύνης του και πρόταση μέτρων αντιμετώπισης των διαφόρων προβλημάτων, τα οποία διατυπώνει στην ετήσια έκθεσή του, στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή). (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
3.3 Επιδεικνύει επιχειρησιακό πνεύμα και ευχέρεια επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης στον οικονομικό σχεδιασμό και  στην εξασφάλιση πόρων. Διερευνά, αναζητά διεξοδικά και αξιοποιεί όλους τους δυνατούς τρόπους χρηματοδότησης. Π.χ. Συνεργάζεται με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., το Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια  και άλλους φορείς για την επίλυση προβλημάτων στέγασης, την επέκταση διδακτηρίου και εργαστηριακού χώρου των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., την ίδρυση και λειτουργία νέων σχολικών γυμναστηρίων κ.ά. Ενθαρρύνει τη διασύνδεση των σχολείων με την τοπική κοινωνία και στηρίζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συμβάλλουν σε αυτό. (Δ.Ε.)
3.4 Μεριμνά για τη δίκαιη αντιμετώπιση θεμάτων και εισηγείται προς τους αρμόδιους φορείς την ορθολογική κατανομή οικονομικών πόρων σε τομείς αρμοδιότητάς του, βάσει της τεκμηρίωσης προτεραιοτήτων που έχουν προσδιοριστεί και κατά τη συνεργασία του με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., συλλόγων διδασκόντων, μαθητικών κοινοτήτων κ.τ.λ.). (Δ.Ε.)
3.5 Παρακολουθεί, ελέγχει συστηματικά  και τηρεί συνεπές αρχείο για τη διαχείριση των οικονομικών πόρων, ώστε να εφαρμόζονται  με διαφάνεια, εγκυρότητα και μέσα στα απαιτούμενα χρονικά περιθώρια οι προβλεπόμενες διαδικασίες απορρόφησης, αξιοποίησης και απόδοσης των παραστατικών τους.  (Δ.Ε.)
3.6 Υποστηρίζει και ενεργοποιεί την εκπαιδευτική κοινότητα για την ανάληψη και ολοκλήρωση δράσεων, όπως, π.χ., προγράμματα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες, Ολυμπιακής Παιδείας κ.ά. Καθοδηγεί και αντιμετωπίζει τα όποια προβλήματα ανακύπτουν κατά την εφαρμογή τους, με στόχο την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απορροφητικότητας διαθέσιμων χρηματοδοτήσεων μέσω επιχειρησιακών, ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας και της βέλτιστης αξιοποίησης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
3.7 Χρησιμοποιεί τεχνικές για τη στατιστική ανάλυση, τον απολογισμό, την αξιολόγηση και συγκριτική μελέτη δράσεων οικονομικού χαρακτήρα, για την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την ωφελιμότητα των επιχειρούμενων δράσεων και ενεργειών, για τον οικονομικό προγραμματισμό μελλοντικών δράσεων. ( Συλλογή στοιχείων από τα σχολεία της περιοχής ευθύνης του για την απόδοση των μαθητών που παρακολούθησαν Ενισχυτική διδασκαλία ή την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, για εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποδοτικότητα της καινοτομίας). (Δ.Ε.)
3.8 Φροντίζει και αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα στεγαστικά προβλήματα και θέματα υποδομών των σχολείων και εισηγείται αρμοδίως την επισκευή των διδακτηρίων και τον εξοπλισμό τους με έπιπλα, σκεύη και εποπτικό υλικό, καθώς και τις αναγκαίες παρεμβάσεις στην αρχιτεκτονική των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των διδακτηρίων. (Δ.Ε.)
3.9 Ενημερώνει τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. για διαθέσιμους κινητούς εκπαιδευτικούς πόρους, υπηρεσίες συμβουλευτικής, πηγές και δίκτυα πληροφόρησης και υποδομές της τοπικής κοινωνίας που μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαιδευτική κοινότητα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Εξασφαλίζει την πρόσβαση των σχολείων σ΄ αυτούς τους πόρους, ενθαρρύνει και παρακολουθεί τη χρήση τους. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)


Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 3ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7, 3.8 και 3.9  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 3.2, 3.6 και 3.9 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 6ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.


δ) Ορίζονται 6 κριτήρια για το 4ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επιδεικνύουν υψηλό βαθμό επαγγελματισμού κατά την εκτέλεση των αξιολογικών τους καθηκόντων.
Ανταπόκριση στο 4ο πεδίο
Ο Προϊστάμενος Γραφείου ….

4.1 Ολοκληρώνει και υποβάλλει έγκαιρα το σύνολο των αξιολογικών εκθέσεων των Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων και εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του, καθώς και των  υπηρετούντων διοικητικών υπαλλήλων  του γραφείου που προΐσταται, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, και εισηγείται σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των αξιολογούμενων. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
4.2 Αξιοποιεί το σύνολο των τεκμηρίων, διαθέτει τον απαιτούμενο χρόνο, εφαρμόζει τις προβλεπόμενες διαδικασίες και διαμορφώνει κρίση δίκαιη, έγκυρη και αντικειμενική, σύμφωνα με τα οριζόμενα κριτήρια αξιολόγησης για κάθε αξιολογούμενο στέλεχος της εκπαίδευσης και σε συνάρτηση με τις ιδιαίτερες επικρατούσες συνθήκες εργασίας του (ακριτικές περιοχές, κτηριακές υποδομές, κ.λ.π.). Λαμβάνει υπόψη του, εφόσον έχει υποβληθεί, τη σχετική έκθεση αυτοαξιολόγησης του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και Σ.Ε.Κ.. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
4.3 Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τον αξιολογούμενο, για τη διεξαγωγή της αξιολόγησης σε κλίμα αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
4.4 Επισημαίνει και διατυπώνει με σαφήνεια θετικά και αρνητικά στοιχεία  για την απόδοση του αξιολογούμενου στο έργο του, ώστε να κατανοηθούν από αυτόν και να συνδεθούν με συγκεκριμένες προσδοκίες και προτεραιότητες για βέλτιστη προσφορά έργου. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
4.5 Προτείνει και προσδιορίζει κατάλληλες πρακτικές, δράσεις υποστήριξης και επιμόρφωση για την εξάλειψη αδυναμιών του αξιολογούμενου και την ενίσχυση της αυτογνωσίας του ως προς την συγκρότησή του και την άσκηση του επιστημονικού-παιδαγωγικού και διοικητικού του έργου. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
4.6 Μεριμνά για τη σύνταξη και την υποβολή έκθεσης αυτοαξιολόγησης, βάσει των στοιχείων αξιολόγησης, στην οποία διατυπώνει τεκμηριωμένα προσωπική του αποτίμηση για το διοικητικό και επιστημονικό-παιδαγωγικό του έργο και με άξονες αναφοράς το σχεδιασμό, την υλοποίηση, τα αποτελέσματα και τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχει πραγματοποιήσει. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)


Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 4ο πεδίο, το σύνολο των κριτηρίων, δηλαδή τα κριτήρια 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 και 4.6,  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο. Επίσης, το σύνολο των κριτηρίων, δηλαδή τα κριτήρια 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 και 4.6, αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 4ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.


ε) Ορίζονται 8 κριτήρια για το 5ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επικοινωνούν και συνεργάζονται συστηματικά και αποδοτικά με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
Ανταπόκριση στο 5ο πεδίο
O Προϊστάμενος Γραφείου Εκπαίδευσης .….

5.1 Διαθέτει ηγετικά προσόντα και ικανότητες αποτελεσματικής προφορικής και γραπτής επικοινωνίας. Καθοδηγεί και συνεργάζεται με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας επιδεικνύοντας ενδιαφέρον και αλληλεγγύη προς αυτά, με τρόπο που να δημιουργεί ενότητα και κύρος στη συλλογική λειτουργία των σχολικών κοινοτήτων και σε σχέση με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Υποστηρίζει την ενεργοποίηση και την αφοσίωση των εμπλεκομένων στην επίτευξη προόδου και ενισχύει τις διασχολικές σχέσεις της περιοχής ευθύνης του αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
5.2 Ενημερώνει με σαφήνεια και πληρότητα τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων. Επισκέπτεται τις σχολικές μονάδες και Σ.Ε.Κ., συζητά τα διάφορα προβλήματα, παρέχει τις απαραίτητες οδηγίες και διατυπώνει υποδείξεις για την επίλυσή τους. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
5.3 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος που εμπνέει τη δημοκρατική συμπεριφορά και την αρμονική συνεργασία των Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., των διδασκόντων και των μαθητών, ώστε να πραγματοποιείται η αποδοχή και εφαρμογή κανόνων για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και Σ.Ε.Κ.. Ενθαρρύνει πρωτοβουλίες, όπου είναι δυνατόν, για τη συνδιαμόρφωση κανόνων με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων και των μαθητικών κοινοτήτων, και τη λήψη αποφάσεων με δημοκρατικές διαδικασίες, χωρίς να παραβιάζεται η αρχή των διακριτών ρόλων διδάσκοντος και διδασκόμενου. (Δ.Ε.)
5.4 Συνεργάζεται ισότιμα και με πνεύμα αλληλεγγύης με τους εκπαιδευτικούς και τους διοικητικούς υπαλλήλους που υπηρετούν στο Γραφείου του, τόσο σε συλλογικό όσο σε ατομικό  επίπεδο. Δημιουργεί κλίμα αρμονικής συνεργασίας στα μέλη του προσωπικού και παρεμβαίνει για την άμβλυνση αντιθέσεων και τη διευθέτηση προβλημάτων, ώστε το εργασιακό περιβάλλον να έχει θετικό κλίμα και να ενισχύει την απόδοση του προσωπικού. (Δ.Ε.)
5.5 Ενημερώνει συστηματικά το προσωπικό του Γραφείου στο οποίο προΐσταται, για θέματα που αφορούν τα καθήκοντά τους και θέτει στόχους και προσδοκίες για την επίδειξη ψηλού βαθμού επαγγελματισμού και για την καλή επικοινωνία και απρόσκοπτη από μέρους τους συνεργασία με τις σχολικές μονάδες, τους Σχολικούς Συμβούλους, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τους Συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων και γενικότερα τους πολίτες. (Δ.Ε.)
5.6 Μεριμνά για την οργάνωση και διευθέτηση των χώρων του Γραφείου Εκπαίδευσης, ώστε να είναι λειτουργικοί και εξυπηρετικοί για το προσωπικό, αλλά και για το κοινό που επισκέπτεται το Γραφείο για παροχή υπηρεσιών. (Πίνακες ανακοινώσεων, ταμπέλες με σαφείς και κατατοπιστικές πληροφορίες για τις αρμοδιότητες του κάθε επιμέρους γραφείου κ.ά). (Δ.Ε.)
5.7 Ανταποκρίνεται με υπευθυνότητα και επιδεικνύει υψηλό βαθμό επαγγελματισμού και αξιοπιστία στις συναλλαγές και τις συνεργασίες του με την ιεραρχία (οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, οικείους Σχολικούς Συμβούλους κτλ.), τις Σχολικές Επιτροπές, την Επιτροπή Παιδείας του Δήμου, τις υγειονομικές υπηρεσίες, τους φορείς που συνεργάζονται με το σχολείο για εκπαιδευτικά προγράμματα, για τη μεταφορά και σίτιση μαθητών κ.ά. Συσκέπτεται με εκπροσώπους των Συλλόγων ή Ενώσεων των Εκπαιδευτικών και των Γονέων-Κηδεμόνων για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Γνωστοποιεί και παρουσιάζει το έργο των σχολείων και Σ.Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης του στην ευρύτερη κοινωνία. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
5.8 Παρέχει με υπευθυνότητα πληροφορίες σε κάθε πολίτη που έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. (Δ.Ε.)


Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 5ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 5.1, 5.2, 5.3, 5., 5.5, 5.6, 5.7, και 5.8 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 5.1,  5.2 και 5.7 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 5ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

στ) Ορίζονται 10 κριτήρια για το 6ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης είναι σταθερά προσανατολισμένα στην προσωπική τους βελτίωση και στην επαγγελματική τους εξέλιξη
Ανταπόκριση στο 6ο πεδίο
Ο  Προϊστάμενος Γραφείου  . ….

6.1 Διαμορφώνει και εκπληρώνει πλαίσιο στόχων, προσαρμοσμένων στις προσωπικές του ανάγκες για βελτίωση των επαγγελματικών προσόντων και της εργασιακής απόδοσής του. Μεταφέρει και εφαρμόζει την εμπειρία του και τις νέες γνώσεις στην πράξη, στο Γραφείο και στις σχολικές μονάδες των οποίων προΐσταται. Π.χ., ενημερώνει τους  Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικές καινοτομίες, για θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική άσκηση των διοικητικών καθηκόντων, ιδιαίτερα όταν εισάγονται νέα μέτρα στη διοίκηση κτλ. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.2 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση τίτλων σπουδών μετεκπαίδευσης (διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακό τίτλο, μετεκπαίδευση δύο ετών, πτυχίο Σχολής Δημόσιας Διοίκησης), ιδιαίτερα όσον αφορά τη διοίκηση της εκπαίδευσης, με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.3 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση άλλων τίτλων σπουδών (δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ-ΤΕΙ , τίτλο σπουδών αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, πτυχίο ή δίπλωμα μη πανεπιστημιακού ιδρύματος κ.ά.), με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.4 Έχει συμμετάσχει ή συμμετέχει σε προγράμματα επιμόρφωσης (ετήσια επιμόρφωση: ΣΕΛΜΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΑΤΕΣ, ΑΣΠΑΙΤΕ, εξάμηνη, τρίμηνη, ταχύρρυθμη επιμόρφωση), ιδιαίτερα όσον αφορά τη διοίκηση της εκπαίδευσης, με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των μεθόδων και δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.5 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση πιστοποίησης όσον αφορά την επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες, με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.6 Κατέχει πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας ή στοχεύει στην απόκτηση της (Επάρκεια  ή Proficiency Αγγλικής γλώσσας ή αντίστοιχους τίτλους άλλων γλωσσών, First Certificate in English (Lower) ή αντίστοιχους τίτλους άλλων γλωσσών, Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας), με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.7  Ενημερώνεται για σύγχρονες εξελίξεις στην εκπαίδευση. Ανταλλάσσει απόψεις, πληροφορίες με συναδέλφους και αναζητεί τη στήριξη και την καθοδήγηση των αρμοδίων υπηρεσιακών στελεχών και φορέων, π.χ., του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κτλ., για τον εμπλουτισμό και την ενίσχυση του επιτελούμενου διοικητικού έργου, του οικείου Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, των οικείων Σχολικών Συμβούλων κτλ., για τη βελτίωση του επιτελούμενου επιστημονικού-παιδαγωγικού έργου. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)  
6.8 Έχει πραγματοποιήσει συγγραφικό έργο. Σε περίπτωση ομαδικής συγγραφής, το ποσοστό συμμετοχής του στελέχους πρέπει να αποδεικνύεται. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις άρθρων του σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, έχει εκπονήσει ερευνητικές εργασίες, κ.λ.π (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.9 Παρακολουθεί και αξιολογεί τις παιδαγωγικές και διοικητικές παρεμβάσεις του, την προσωπική επαγγελματική του απόδοση και συμπεριφορά (αυτοαξιολογείται), την εφαρμογή νέων πρακτικών και καινοτομιών, κ.λ.π.. Επιδιώκει την ανατροφοδότηση από το εργασιακό του περιβάλλον και αξιοποιεί διαπιστώσεις και επισημάνσεις, προσωπικές και των άλλων (συναδέλφων, μαθητικών συμβουλίων, γονέων, κ.λ.π.) καθώς και τις πιθανές υποδείξεις του οικείου Διευθυντή  Εκπαίδευσης, του οικείου Προϊσταμένου του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την αυτοβελτίωσή του. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.10   Έχει πραγματοποιήσει ή/και εξακολουθεί να συμμετέχει ως μέλος, κ.λ.π.  σε επιστημονικές επιτροπές και ενώσεις, στην υλοποίηση δραστηριοτήτων, στην παρακολούθηση ή οργάνωση συνεδρίων και ημερίδων, στην πραγματοποίηση αυτοδύναμης διδασκαλίας σε Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ, στην εκπόνηση προτάσεων και μελετών, στην παραγωγή διδακτικού υλικού για τις ανάγκες ειδικών ή γνωστικά-κοινωνικά-πολιτιστικά διαφοροποιημένων ομάδων κ.ά., που συντελούν στην αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και διοικητικών διαδικασιών. (Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)


Για την αξιολόγηση του Προϊστάμενου Γραφείου στο 6ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.7, 6.8, 6.9 και 6.10 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και την αξιολόγηση που γίνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 6ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.