Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Σχέδιο πρότασης αξιολόγησης εκπαιδευτικών (συνέχεια)



Δ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1.Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης αξιολογείται και βαθμολογείται στο κάθε πεδίο βάσει των ειδικότερων κριτηρίων που ορίζονται στην επόμενη παράγραφο για το κάθε πεδίο.
2.Τα ειδικότερα κριτήρια, που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση και βαθμολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης  στο κάθε πεδίο, είναι τα παρακάτω :

α) Ορίζονται 12 κριτήρια για το 1ο Πεδίο: Τα στελέχη της εκπαίδευσης επιτελούν με πληρότητα το επιστημονικό- παιδαγωγικό τους έργο και είναι αφοσιωμένα στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών.

Ανταπόκριση στο 1ο πεδίο
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης .…

1.1 Παρέχει οδηγίες και δίνει σαφείς κατευθύνσεις στους Προϊσταμένους Γραφείων και στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, τέτοιες που ανταποκρίνονται στην εκπλήρωση εκπαιδευτικών στόχων και τον προσανατολισμό της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής. Ενημερώνει για τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και για το σύνολο των δράσεων και προγραμμάτων που εντάσσονται σε αυτόν και ενεργοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό για την επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων.  (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.2 Εποπτεύει και έχει την ευθύνη για την υλοποίηση και την τήρηση των προβλεπόμενων αποφάσεων και διαδικασιών σχετικά με την εκτέλεση του εκπαιδευτικού έργου, σε συνεργασία με τους οικείους Σχολικούς Συμβούλους και τους προϊσταμένους γραφείων π.χ., έγκριση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής και Φροντιστηριακών Τμημάτων ή κατευθύνσεων στα Ενιαία Λύκεια κ.ά.  (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.3 Προωθεί και εποπτεύει, σε συνεργασία με τους Προϊστάμενους Γραφείων, τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων, όπως,  η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, η Ενισχυτική Διδασκαλία, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τα προγράμματα εκπαίδευσης παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών κ.ά., στο πλαίσιο του προγραμματισμού για αναβάθμιση των εκπαιδευτικών λειτουργιών και της αποτελεσματικότητας των σχολείων. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.4 Αποτελεί πρότυπο και διαμορφώνει με τη στάση και τη συμπεριφορά του πλαίσιο υψηλών προδιαγραφών και αποδοτικότητας για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα, συνολικά. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
1.5  Εξασφαλίζει, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, την ανάπτυξη στα σχολεία θετικού παιδαγωγικού κλίματος και αρμονικών σχέσεων στη βάση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενθαρρύνει, παρεμβαίνοντας εφόσον χρειαστεί, την αντιμετώπιση, τη διαχείριση και τη διευθέτηση αντιπαραθέσεων και ανακυπτόντων προβλημάτων κατά τρόπο και με πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων, υπεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)  
1.6 Συζητάει και μοιράζεται την εμπειρία και τη γνώση του με τους διδάσκοντες, τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής  Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και τα άλλα στελέχη της εκπαίδευσης, για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή των βέλτιστων σε κάθε περίπτωση εκπαιδευτικών πρακτικών, προγραμμάτων και δράσεων και στην υιοθέτηση ευέλικτων προσαρμογών, σε συνάρτηση πάντοτε με τον ετήσιο χρονοπρογραμματισμό, τις υπάρχουσες δυνατότητες και τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις. Ενθαρρύνει και παρακολουθεί την υλοποίηση δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν την τοπική πολιτισμική διάσταση και εκπληρώνουν ειδικότερους στόχους και εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της Περιφέρειας. Π.χ., σχολικοί αθλητικοί αγώνες, Περιφερειακοί Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες, περιβαλλοντικά προγράμματα, κ.ά. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
1.7 Καθοδηγεί και ευαισθητοποιεί τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Σχολικούς  Συμβούλους, να ενεργούν βάσει της αρχής ότι κάθε μαθητής είναι ικανός να μάθει και ότι όλοι οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν με την κατάλληλη υποστήριξη σε ένα πλαίσιο μάθησης υψηλών προδιαγραφών. Υποστηρίζει ενέργειες που ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς γενικότερα στην ανίχνευση και αναζήτηση των ιδιαίτερων αναγκών και ικανοτήτων των μαθητών, καθώς και στην εφαρμογή εξατομικευμένης παιδαγωγικής προσέγγισης, εφόσον είναι απαραίτητο. Ενδιαφέρεται για τη δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης και κινήτρων παραμονής των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, με σκοπό την αυτενέργειά τους ως προς τη μάθηση και τη συνεχή προσωπική τους εξέλιξη. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
1.8 Ανταποκρίνεται με συνέπεια στα καθήκοντά του σχετικά με την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων για θέματα της αρμοδιότητάς του. Σχεδιάζει και οργανώνει τη θεματολογία και το περιεχόμενο της επιμορφωτικής δράσης  σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες που τίθενται για θέματα διοίκησης, εκπαιδευτικής νομοθεσίας, εισαγωγής νέων μέτρων, καινοτομιών κ.ά. Αξιοποιεί και παρέχει επιμορφωτικό υλικό και μεταδίδει με σαφήνεια, ορθότητα και εγκυρότητα πληροφορίες και νέες γνώσεις, συνδέοντάς αυτές με την εκπαιδευτική πραγματικότητα της περιοχής ευθύνης του. (Π.τμ.Ε.Π.Κ )
1.9 Συνεργάζεται με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και τους εκπαιδευτικούς για την προώθηση δραστηριοτήτων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής,  που ενθαρρύνουν τη συμμετοχικότητα των μαθητών και τη συνεργατική μάθηση και οι οποίες τους  διδάσκουν τις αξίες του σεβασμού προς την προσωπικότητα και τις ιδέες των άλλων, ενεργώντας παράλληλα ως πηγή γνώσεων και εμπειριών για τους συμμαθητές τους. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
1.10 Αξιοποιεί, σε συνεργασία με τους  Διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούς, δεδομένα ανατροφοδότησης από το επιτελούμενο εκπαιδευτικό έργο των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. καθώς και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών (ΚΕΣΥΠ, ΠΛΗΝΕΤ κ.ά.). Με τη συνεργασία  των αρμοδίων Σχολικών  Συμβούλων και των άλλων Στελεχών της εκπαίδευσης, υποστηρίζει τις διαδικασίες για την αναπροσαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών ή τη διενέργεια βελτιωτικών παρεμβάσεων, ώστε να εκπληρωθούν οι τιθέμενοι εκπαιδευτικοί στόχοι. Π.χ., Συντάσσει ετήσια έκθεση στο τέλος του διδακτικού έτους σχετικά με τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και καινοτομίες που ανέπτυξε η Διεύθυνση του, διατυπώνει προτάσεις για βελτίωση και επέκταση προγραμμάτων κ.ά. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
1.11 Μεριμνά ώστε τα σχολεία να λειτουργούν και ως μονάδες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διοικητικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά. Αξιοποιεί εκθέσεις αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών και καθιερώνει διαδικασίες, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και τα άλλα στελέχη της εκπαίδευσης, που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή των Διευθυντών, των Συλλόγων Διδασκόντων στις διαδικασίες διαμόρφωσης και υλοποίησης συγκεκριμένων προγραμμάτων ενδοσχολικής ή άλλων μορφών επιμόρφωσης. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
1.12 Φροντίζει για την ανάδειξη και διάχυση στην τοπική κοινωνία του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και των Σ.Ε.Κ. της περιοχής του, καθώς και του  Κέντρου Συμβουλευτικής - Προσανατολισμού, των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων κ.λ.π. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)

Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 1ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή τα 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.9, 1.10, 1.11 και 1.12  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο, και τα κριτήρια 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11 και 1.12 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο, από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 1ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

β) Ορίζονται 13 κριτήρια για το 2ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επιδεικνύουν οργανωτική και διοικητική ικανότητα και ασκούν με συνέπεια , υπευθυνότητα και ευελιξία τα καθήκοντά τους.


Ανταπόκριση στο 2ο πεδίο
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ….

2.1 Καταρτίζει, σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους Γραφείων, τον ετήσιο προγραμματισμό ενεργειών σχετικά με δραστηριότητες που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, το εκπαιδευτικό έργο, το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με όλα τα όργανα λαϊκής συμμετοχής.  Θέτει προτεραιότητες και στόχους, σε σχέση και με τις ιδιαίτερες ανάγκες της Περιφέρειας, συντονίζει  και παρακολουθεί την υλοποίησή τους. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
2.2 Ασκεί δίκαια και αποτελεσματικά τα καθήκοντά του ως διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος των Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης, Γραφείων ΤΕΕ και Φυσικής Αγωγής, των Διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων, καθώς επίσης των υπευθύνων και αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων, στο Κέντρο Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, στα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών και στα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών,  και, τέλος, των εκπαιδευτικών και των διοικητικών υπαλλήλων της Διεύθυνσής του. Αναθέτει καθήκοντα  στο προσωπικό της Διεύθυνσης που διοικεί και κατανέμει ισότιμα εργασίες, ώστε να αξιοποιούνται εποικοδομητικά οι ικανότητες, το επιστημονικό υπόβαθρο και η εμπειρία του κάθε εκπαιδευτικού ή υπαλλήλου. (Π.Δ.Ε.)
2.3 Λαμβάνει κατάλληλες αποφάσεις βασιζόμενες στην αναζήτηση και την ορθολογική θεώρηση όλων των απαιτούμενων πληροφοριών, ιδιαίτερα όταν εξετάζει θέματα σχετικά με καταγγελίες σε βάρος Στελεχών της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, κ.λ.π., που απαιτούν διεξοδικό έλεγχο της αξιοπιστίας των στοιχείων και συνακόλουθη άσκηση πειθαρχικών αρμοδιοτήτων, εφόσον διαπιστώνονται ευθύνες ή παραλήψεις, κ.ά. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
2.4  Επιδεικνύει ικανότητα στο να αναλύει και να επεξεργάζεται πολύπλοκες πληροφορίες και στοιχεία και να εντοπίζει τα ουσιώδη στοιχεία που χαρακτηρίζουν και καθορίζουν την επίλυση διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών προβλημάτων των διοικητικών και σχολικών  μονάδων, τις οποίες εποπτεύει, ελέγχει, συντονίζει και καθοδηγεί. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
2.5  Ενεργεί έγκαιρα και με ταχύτητα για την πρόληψη προβλημάτων και την αντιμετώπιση έκτακτων και απρόβλεπτων γεγονότων που παρακωλύουν την ομαλή λειτουργία του  διοικητικού μηχανισμού (π.χ., ενημερώνει άμεσα τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης για σοβαρά προβλήματα που διαταράσσουν τη λειτουργία σχολικών μονάδων και εισηγείται τα αναγκαία μέτρα αντιμετώπισης τους, κ.α.). Εφαρμόζει εντελλόμενες αποφάσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, συντονίζει τη δράση των Προϊσταμένων των Γραφείων πολιτικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. (Π.Δ.Ε.)
2.6 Γνωρίζει και εφαρμόζει την εκπαιδευτική νομοθεσία, ασκεί με συνέπεια και υπευθυνότητα τα καθήκοντά του, διασφαλίζοντας την τήρηση και τη διεκπεραίωση των προβλεπόμενων νόμιμων διαδικασιών, τη φύλαξη υπηρεσιακών εγγράφων, αρχείων, κτλ., (π.χ., εισηγείται την ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, κατάργηση και άλλες σχετικές μεταβολές των σχολικών μονάδων και προσθήκη νέων Τομέων και Ειδικοτήτων στα Τ.Ε.Ε., καθορίζει την περιφέρεια εγγραφής των μαθητών στις σχολικές μονάδες ύστερα από εισήγηση των αρμοδίων οργάνων, χορηγεί μισθολογικά κλιμάκια, χρονοεπιδόματα, επιδόματα μεταπτυχιακών σπουδών και άδειες, τηρεί ατομικά υπηρεσιακά στοιχεία του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων, εκδίδει διαπιστωτικές πράξεις απόλυσης μονίμων εκπαιδευτικών, καθώς και εκείνων που υπηρετούν με σύμβαση αορίστου χρόνου κ.ά.) (Π.Δ.Ε.)
2.7 Εξασφαλίζει την αποτελεσματική συνεργασία με την ιεραρχία και τα αρμόδια Στελέχη της εκπαίδευσης για την απρόσκοπτη λειτουργία του διοικητικού μηχανισμού, επιδιώκοντας την απλούστευση των διαδικασιών και την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών. Συσκέπτεται με τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Προϊσταμένους Γραφείων για θέματα διοίκησης, οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
2.8 Συμμετέχει στα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ και, εφόσον οριστεί, στα ΑΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ ή ΚΥΣΠΕ) και στις Νομαρχιακές Επιτροπές, και ρυθμίζει τα θέματα που έχουν σχέση με την εκλογή αιρετών μελών των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ. Συμβάλλει στην ορθή και αποδοτική λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και διασφαλίζει το σεβασμό, την αποδοχή και την υλοποίηση των αποφάσεών τους. Λαμβάνει μέριμνα για τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και καλής συνεργασίας, καθώς και για την αποτελεσματική  διευθέτηση κρίσεων και συγκρούσεων. Εισηγείται για θέματα αρμοδιότητάς του στο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, κ.ά., και ευθύνεται για την εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων. (Π.Δ.Ε.)
2.9 Δημιουργεί προϋποθέσεις για την καθιέρωση εποικοδομητικής και αρμονικής συνεργασίας μεταξύ των μελών του προσωπικού. Λαμβάνει υπόψη του τις απόψεις τους και ενθαρρύνει τη συμμετοχή τους  στη διαμόρφωση προτάσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη λειτουργία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών και  των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
2.10 Χρησιμοποιεί ενδεδειγμένους και θεσμοθετημένους μηχανισμούς οργάνωσης, ελέγχου και εποπτείας των επιτελούμενων εργασιών και ενδοϋπηρεσιακής επικοινωνίας και συνεργασίας. (Π.Δ.Ε.)
2.11 Ανταποκρίνεται με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα στα καθήκοντα που αφορούν τη διεξαγωγή εξετάσεων. (Συγκροτεί τη Νομαρχιακή Επιτροπή εξετάσεων Ενιαίου Λυκείου, τις Λυκειακές Επιτροπές εξετάσεων και τις ομάδες επιτηρητών για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, εποπτεύει τις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. της εκπαιδευτικής του περιφέρειας και μεριμνά για τη φύλαξη των γραπτών δοκιμίων των παραπάνω εξετάσεων, κτλ.) (Π.Δ.Ε.)
2.12 Επιβεβαιώνει ότι ασκείται ορθά η εποπτεία από τους Προϊστάμενους Γραφείων, τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. προς τους εκπαιδευτικούς χώρους όσον αφορά στην εφαρμογή και τήρηση των συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής. Συνεργάζεται, επίσης, για θέματα σχολικής υγιεινής με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους Συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων, τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες κ.ά. και λαμβάνει τα απαραίτητα σχετικά μέτρα. (Π.Δ.Ε.)
2.13 Ασκεί με συνέπεια, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, τα καθήκοντά του σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση. (Εποπτεύει και ασκεί τον διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Χορηγεί άδειες ίδρυσης και ανανέωσης λειτουργίας  των φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, άδειες  διδασκαλίας σε ιδιωτικά σχολεία, εκδίδει πράξεις διορισμού και απόλυσης ιδιωτικών εκπαιδευτικών, συγκροτεί επιτροπές καταλληλότητας των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων κ.ά). (Π.Δ.Ε.)


Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 2ο πεδίο, όλα τα κριτήρια 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11 και 2.12 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 2.1, 2.3, 2.4, 2.7 και 2.9 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 2ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

γ) Ορίζονται 9 κριτήρια για το 3ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης υιοθετούν πρακτικές και υλοποιούν διαδικασίες που συμβάλλουν στη βέλτιστη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών πόρων (ανθρώπινων, υλικών και οικονομικών).
Ανταπόκριση στο 3ο πεδίο
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης  ….

3.1 Έχει την ευθύνη και την εποπτεία για τον προσδιορισμό των αναγκών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της οποίας προΐσταται, καθώς και των Γραφείων Εκπαίδευσης, Γραφείων ΤΕΕ και Γραφείων Φυσικής Αγωγής, των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης του. Προβαίνει στην κατάρτιση του ετήσιου προϋπολογισμού, καθώς και στις επακόλουθες ενέργειες εξασφάλισης οικονομικών πόρων. Μεριμνά, σε συνεργασία με τους  Προϊσταμένους Γραφείων και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., για την έγκαιρη και βέλτιστη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό στην περιοχή ευθύνης του. Εισηγείται για τη στελέχωση, με απόσπαση εκπαιδευτικών, του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, του Κέντρου Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, κτλ. Ενεργεί για την κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής Διευθυντών και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., εισηγείται και αποφασίζει βάσει των προβλεπόμενων κριτηρίων.
Διαθέτει μερικά ή ολικά προσωπικό για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου ή αναθέτει υπερωριακή διδασκαλία σε εκπαιδευτικούς σε άλλη σχολική μονάδα ή σε τμήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας, ύστερα από πρόταση των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Επίσης, φροντίζει για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια και αντίστροφα κ.ά. (Π.Δ.Ε.)
3.2 Έχει σαφή και συνολική αντίληψη της πραγματικότητας που αντιμετωπίζει, κάνει ρεαλιστικές προβλέψεις, προνοεί για ενδεχόμενες έκτακτες ανάγκες και λαμβάνει αποφάσεις για οικονομικά θέματα με γνώμονα την επίτευξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, (π.χ., απόσπαση εκπαιδευτικών σε άλλη σχολική μονάδα για κάλυψη επειγουσών εκπαιδευτικών αναγκών, προσδιορισμός της κατάστασης των σχολείων της περιφέρειας ευθύνης του και πρόταση μέτρων αντιμετώπισης των διαφόρων προβλημάτων, τα οποία διατυπώνει στην ετήσια έκθεσή του στο τέλος κάθε διδακτικού έτους, προς τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης). (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ)
3.3 Επιδεικνύει επιχειρησιακό πνεύμα και ευχέρεια επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης στον οικονομικό σχεδιασμό και  στην εξασφάλιση πόρων. Διερευνά, αναζητά διεξοδικά και αξιοποιεί όλους τους δυνατούς τρόπους χρηματοδότησης. (Συνεργάζεται με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους Προϊσταμένους Γραφείων, τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.,   τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια  και άλλους φορείς για την επίλυση προβλημάτων στέγασης, την επέκταση διδακτηρίου και εργαστηριακού χώρου των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., την ίδρυση και λειτουργία νέων σχολικών γυμναστηρίων, σχολικών βιβλιοθηκών κ.ά. Ενθαρρύνει τη διασύνδεση των σχολείων με την τοπική κοινωνία και στηρίζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συμβάλλουν σε αυτό. (Π.Δ.Ε.)
3.4  Μεριμνά για τη δίκαιη αντιμετώπιση θεμάτων και εισηγείται προς τους αρμόδιους φορείς για την ορθολογική κατανομή πιστώσεων και επιχορηγήσεων σε τομείς αρμοδιότητάς του, βάσει της τεκμηρίωσης προτεραιοτήτων που έχουν προσδιοριστεί και κατά τη συνεργασία του με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης, ΤΕΕ και Φυσικής Αγωγής, Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., συλλόγων διδασκόντων, μαθητικών κοινοτήτων κ.τ.λ.). (Π.Δ.Ε.)
3.5 Παρακολουθεί, ελέγχει συστηματικά και τηρεί συνεπές αρχείο για τη διαχείριση των οικονομικών πόρων, ώστε να εφαρμόζονται με διαφάνεια, εγκυρότητα και μέσα στα απαιτούμενα χρονικά περιθώρια οι προβλεπόμενες διαδικασίες απορρόφησης, αξιοποίησης και απόδοσης των παραστατικών τους. (Π.χ. λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, παραλαβή, διανομή, επιστροφή των διδακτικών βιβλίων, των εποπτικών και οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας και λοιπών βοηθημάτων, μεταφορά, διαμονή, σίτιση και επιδότηση των μαθητών κ.ά.) (Π.Δ.Ε.)
3.6 Υποστηρίζει και ενεργοποιεί την εκπαιδευτική κοινότητα για την ανάληψη και ολοκλήρωση δράσεων, όπως, π.χ., προγράμματα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες, Ολυμπιακής Παιδείας κ.ά. Καθοδηγεί και αντιμετωπίζει τα όποια προβλήματα ανακύπτουν κατά την εφαρμογή τους, με στόχο την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απορροφητικότητας διαθέσιμων χρηματοδοτήσεων μέσω επιχειρησιακών, ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας και της βέλτιστης αξιοποίησης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων. (Π.Δ.Ε.,  Π.τμ.Ε.Π.Κ )
3.7 Χρησιμοποιεί τεχνικές για τη στατιστική ανάλυση, τον απολογισμό, την αξιολόγηση και συγκριτική μελέτη δράσεων οικονομικού χαρακτήρα, για την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την ωφελιμότητα των επιχειρούμενων δράσεων και ενεργειών, για τον οικονομικό προγραμματισμό μελλοντικών δράσεων. Π.χ., συλλογή στοιχείων από τα σχολεία της περιοχής ευθύνης του για την απόδοση των μαθητών που παρακολούθησαν προγράμματα ένταξης των παιδιών με πολιτισμικές και γλωσσικές ιδιαιτερότητες, για εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποδοτικότητα της καινοτομίας, κ.λ.π.. (Π.Δ.Ε.)
3.8 Φροντίζει και αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα στεγαστικά προβλήματα και θέματα υποδομών των σχολείων και εισηγείται αρμοδίως την επισκευή των διδακτηρίων και τον εξοπλισμό τους με έπιπλα, σκεύη και εποπτικό υλικό, καθώς και τις αναγκαίες παρεμβάσεις στην αρχιτεκτονική των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των διδακτηρίων. (Π.Δ.Ε.)
3.9 Ενημερώνει τους Προϊσταμένους Γραφείων Εκπαίδευσης, ΤΕΕ και Φυσικής Αγωγής και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. για διαθέσιμους κινητούς εκπαιδευτικούς πόρους, υπηρεσίες συμβουλευτικής, πηγές και δίκτυα πληροφόρησης και υποδομές της τοπικής κοινωνίας που μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαιδευτική κοινότητα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Εξασφαλίζει την πρόσβαση των σχολείων σ΄ αυτούς τους πόρους, ενθαρρύνει και παρακολουθεί τη χρήση τους. (Π.Δ.Ε.)

Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 3ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7, 3.8 και 3.9  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 3.2, 3.6 και 3.9  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 3ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

δ) Ορίζονται 6 κριτήρια για το 4ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επιδεικνύουν υψηλό βαθμό επαγγελματισμού κατά την εκτέλεση των αξιολογικών τους καθηκόντων.

Ανταπόκριση στο 4ο πεδίο
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ….

4.1 Ολοκληρώνει και υποβάλλει έγκαιρα το σύνολο των αξιολογικών εκθέσεων των Προϊσταμένων Γραφείων της περιοχής ευθύνης του, ως προς το διοικητικό τους έργο, καθώς και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., σε περίπτωση που δε λειτουργεί Γραφείο Εκπαίδευσης. Αντίστοιχα, ολοκληρώνει και υποβάλλει τις αξιολογικές εκθέσεις και των υπηρετούντων διοικητικών υπαλλήλων της Διεύθυνσής του, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, και εισηγείται σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των αξιολογουμένων. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
4.2 Αξιοποιεί το σύνολο των τεκμηρίων, διαθέτει τον απαιτούμενο χρόνο, εφαρμόζει τις προβλεπόμενες διαδικασίες και διαμορφώνει κρίση δίκαιη, έγκυρη και αντικειμενική, σύμφωνα με τα οριζόμενα κριτήρια αξιολόγησης για κάθε αξιολογούμενο Στέλεχος της εκπαίδευσης και σε συνάρτηση με τις ιδιαίτερες επικρατούσες συνθήκες εργασίας του (ακριτικές περιοχές, κτηριακές υποδομές κ.λ.π.). Λαμβάνει υπόψη του, εφόσον έχει υποβληθεί, τη σχετική έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου Προϊσταμένου Γραφείου ή του Διευθυντή σχολικής μονάδας και Σ.Ε.Κ.. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
4.3 Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τον αξιολογούμενο, για τη διεξαγωγή της αξιολόγησης σε κλίμα αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
4.4 Επισημαίνει και διατυπώνει με σαφήνεια θετικά και αρνητικά στοιχεία  για την απόδοση του αξιολογούμενου Στελέχους της εκπαίδευσης στο διοικητικό του έργο, ώστε να κατανοηθούν από αυτόν και να συνδεθούν με συγκεκριμένες προσδοκίες και προτεραιότητες για βέλτιστη προσφορά έργου. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
4.5 Προσδιορίζει και προτείνει κατάλληλες πρακτικές, δράσεις υποστήριξης και επιμόρφωσης για την εξάλειψη αδυναμιών του αξιολογούμενου και την ενίσχυση της αυτογνωσίας του ως προς την συγκρότησή του και την άσκηση του διοικητικού του έργου. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
4.6 Μεριμνά για τη σύνταξη και την υποβολή έκθεσης αυτοαξιολόγησης, βάσει των στοιχείων αξιολόγησης, στην οποία διατυπώνει τεκμηριωμένα την προσωπική του αποτίμηση για το διοικητικό και επιστημονικό-παιδαγωγικό του έργο και με άξονες αναφοράς το σχεδιασμό, την υλοποίηση, τα αποτελέσματα και τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχει πραγματοποιήσει. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )


Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 4ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 και 4.6  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο. Επίσης όλα τα κριτήρια 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 και 4.6  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 4ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

ε) Ορίζονται 8 κριτήρια για το 5ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης επικοινωνούν και συνεργάζονται συστηματικά και αποδοτικά με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.



Ανταπόκριση στο 5ο πεδίο
O Διευθυντής Εκπαίδευσης .….

5.1 Διαθέτει ηγετικά προσόντα και ικανότητες αποτελεσματικής προφορικής και γραπτής επικοινωνίας. Καθοδηγεί και συνεργάζεται με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας επιδεικνύοντας ενδιαφέρον και αλληλεγγύη προς αυτά, με τρόπο που να δημιουργεί ενότητα και κύρος στη συλλογική λειτουργία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του ΥΠ.Ε.Π.Θ και των σχολικών κοινοτήτων και σε σχέση με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Υποστηρίζει την ενεργοποίηση και την αφοσίωση των εμπλεκομένων στην επίτευξη προόδου και ενισχύει τις διασχολικές σχέσεις της περιοχής ευθύνης του αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
5.2 Ενημερώνει με σαφήνεια και πληρότητα τους Προϊσταμένους Γραφείων Εκπαίδευσης, Γραφείου ΤΕΕ και Γραφείου Φυσικής Αγωγής, τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., τους Υπεύθυνους του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, του Κέντρου Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών και των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών,  για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την αποτελεσματική λειτουργία των μονάδων και εργαστηριακών κέντρων, των οποίων προΐσταται. Επισκέπτεται τις σχολικές μονάδες, τα Σ.Ε.Κ. κτλ., συζητά τα διάφορα προβλήματα, παρέχει τις απαραίτητες οδηγίες και διατυπώνει υποδείξεις για την επίλυσή τους. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
5.3  Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος που εμπνέει τη δημοκρατική συμπεριφορά και την αρμονική συνεργασία των Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης, Γραφείων ΤΕΕ και Γραφείων Φυσικής Αγωγής, των Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., των υπευθύνων των αποκεντρωμένων υπηρεσιών αρμοδιότητάς του, των διδασκόντων και των μαθητών, ώστε να πραγματοποιείται η αποδοχή και εφαρμογή κανόνων για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, των Σ.Ε.Κ. και των άλλων υπηρεσιών. Ενθαρρύνει πρωτοβουλίες, όπου είναι δυνατόν, για τη συνδιαμόρφωση κανόνων με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων και των μαθητικών κοινοτήτων, και τη λήψη αποφάσεων με δημοκρατικές διαδικασίες, χωρίς να παραβιάζεται η αρχή των διακριτών ρόλων. (Π.Δ.Ε.)
5.4 Συνεργάζεται ισότιμα και με πνεύμα αλληλεγγύης με τους εκπαιδευτικούς και τους διοικητικούς υπαλλήλους που υπηρετούν στη Διεύθυνσή του, τόσο σε συλλογικό όσο σε ατομικό  επίπεδο. Δημιουργεί κλίμα αρμονικής συνεργασίας στα μέλη του προσωπικού και παρεμβαίνει για την άμβλυνση αντιθέσεων και τη διευθέτηση προβλημάτων, ώστε το εργασιακό περιβάλλον να είναι θετικό κλίμα και να ενισχύει την απόδοση του προσωπικού. (Π.Δ.Ε.)
5.5 Ενημερώνει συστηματικά το προσωπικό της Διεύθυνσης στην οποία προΐσταται, για θέματα που αφορούν τα καθήκοντά τους και θέτει στόχους και προσδοκίες για την επίδειξη ψηλού βαθμού επαγγελματισμού και για την καλή επικοινωνία και απρόσκοπτη από μέρους τους συνεργασία με τις σχολικές μονάδες, τους Σχολικούς Συμβούλους, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης άλλων Νομών, τις υπόλοιπες οικείες αποκεντρωμένες υπηρεσίες (ΚΕ.ΣΥ.Π., Σ.Σ.Ν. κτλ.), τους Συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων και γενικότερα τους πολίτες. (Π.Δ.Ε.)
5.6 Μεριμνά για την οργάνωση και διευθέτηση των χώρων και γραφείων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ώστε να είναι λειτουργικοί και εξυπηρετικοί για το προσωπικό, αλλά και για το κοινό που την επισκέπτεται για παροχή υπηρεσιών, π.χ., πίνακες ανακοινώσεων, ταμπέλες με σαφείς και κατατοπιστικές πληροφορίες για τις αρμοδιότητες του κάθε επιμέρους γραφείου κ.ά. (Π.Δ.Ε.)
5.7 Ανταποκρίνεται με υπευθυνότητα και επιδεικνύει υψηλό βαθμό επαγγελματισμού και αξιοπιστία στις συναλλαγές και τις συνεργασίες του με την ιεραρχία (οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, οικείους Σχολικούς Συμβούλους κτλ.), τις Σχολικές Επιτροπές, τις Επιτροπές Παιδείας των Δήμων, τις υγειονομικές υπηρεσίες, τους φορείς που συνεργάζονται με το σχολείο για εκπαιδευτικά προγράμματα, για τη μεταφορά και σίτιση των μαθητών κ.ά. Συσκέπτεται με εκπροσώπους των Συλλόγων ή Ενώσεων των Εκπαιδευτικών και των Γονέων-Κηδεμόνων, για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Γνωστοποιεί και παρουσιάζει το έργο των σχολείων, των Σ.Ε.Κ., των ΚΕ.ΣΥ.Π. και ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., του Σ.Σ.Ν., των Ε.Κ.Φ.Ε. και του Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της περιοχής ευθύνης του στην ευρύτερη κοινωνία. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ )
5.8 Παρέχει με υπευθυνότητα πληροφορίες σε κάθε πολίτη που έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. (Π.Δ.Ε.)


Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 5ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6, 5.7 και 5.8,  αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και τα κριτήρια 5.1, 5.2 και 5.7 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.

Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 5ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.

στ) Ορίζονται 10 κριτήρια για το 6ο Πεδίο: Τα Στελέχη της εκπαίδευσης είναι σταθερά προσανατολισμένα στην προσωπική τους βελτίωση και στην επαγγελματική τους εξέλιξη

Ανταπόκριση στο 6ο πεδίο
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης . ….

6.1 Διαμορφώνει και εκπληρώνει πλαίσιο στόχων, προσαρμοσμένων στις προσωπικές του ανάγκες για βελτίωση των επαγγελματικών προσόντων και της εργασιακής απόδοσής του. Μεταφέρει και εφαρμόζει την εμπειρία του και τις νέες γνώσεις στην πράξη, στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στα Γραφεία Εκπαίδευσης, στο Γραφείο ΤΕΕ και στο Γραφείο Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις σχολικές μονάδες των οποίων προΐσταται. Π.χ., ενημερώνει τους Προϊσταμένους Γραφείων και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικές καινοτομίες, για θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική άσκηση των διοικητικών καθηκόντων, ιδιαίτερα όταν εισάγονται νέα μέτρα στη διοίκηση κτλ. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.2 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση τίτλων σπουδών μετεκπαίδευσης (διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακό τίτλο, μετεκπαίδευση δύο ετών, πτυχίο Σχολής Δημόσιας Διοίκησης), ιδιαίτερα όσον αφορά στη διοίκηση της εκπαίδευσης, με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.3 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση τίτλων άλλων σπουδών (δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ-ΤΕΙ , τίτλο σπουδών αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, πτυχίο ή δίπλωμα μη πανεπιστημιακού ιδρύματος κ.ά.), με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.4 Έχει συμμετάσχει ή συμμετέχει σε προγράμματα επιμόρφωσης (ετήσια επιμόρφωση: ΣΕΛΜΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΑΤΕΣ, ΑΣΠΑΙΤΕ, εξάμηνη επιμόρφωση, τρίμηνη επιμόρφωση, ταχύρρυθμη), ιδιαίτερα όσον αφορά στη διοίκηση της εκπαίδευσης, με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των μεθόδων και δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.5 Κατέχει ή στοχεύει στην απόκτηση πιστοποίησης όσον αφορά στην επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες για τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.6 Κατέχει πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας ή στοχεύει στην απόκτηση της (Επάρκεια  ή Proficiency Αγγλικής γλώσσας ή αντίστοιχους τίτλους άλλων γλωσσών, First Certificate in English (Lower) ή αντίστοιχους τίτλους άλλων γλωσσών, Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας), με στόχο τον εμπλουτισμό των επιστημονικών-παιδαγωγικών γνώσεών του και τη βελτίωση της άσκησης του διοικητικού, παιδαγωγικού και καθοδηγητικού του έργου και των δεξιοτήτων του επικοινωνίας. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.7  Ενημερώνεται για σύγχρονες εξελίξεις στην εκπαίδευση. Ανταλλάσσει απόψεις, πληροφορίες με συναδέλφους και αναζητεί τη στήριξη και την καθοδήγηση των αρμοδίων υπηρεσιακών στελεχών και φορέων, π.χ., του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κτλ., για τον εμπλουτισμό και την ενίσχυση του επιτελούμενου διοικητικού έργου, του οικείου Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής- Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, των οικείων Σχολικών Συμβούλων κτλ., για τη βελτίωση του επιτελούμενου επιστημονικού-παιδαγωγικού έργου. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.8 Έχει πραγματοποιήσει συγγραφικό έργο. Σε περίπτωση ομαδικής συγγραφής, το ποσοστό συμμετοχής του στελέχους πρέπει να αποδεικνύεται. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις άρθρων του σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, έχει εκπονήσει ερευνητικές εργασίες, κ.λ.π. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.9 Παρακολουθεί και αξιολογεί τις παιδαγωγικές και διοικητικές παρεμβάσεις του, την προσωπική επαγγελματική του απόδοση και συμπεριφορά (αυτοαξιολογείται), την εφαρμογή νέων πρακτικών και καινοτομιών, κ.λ.π.. Επιδιώκει την ανατροφοδότηση από το εργασιακό του περιβάλλον και αξιοποιεί διαπιστώσεις και επισημάνσεις, προσωπικές και των άλλων (συναδέλφων, μαθητικών συμβουλίων, γονέων, κ.λ.π.), καθώς και τις πιθανές υποδείξεις του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και του οικείου Προϊσταμένου του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την αυτοβελτίωσή του. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)
6.10   Έχει πραγματοποιήσει ή/και εξακολουθεί να συμμετέχει ως μέλος, κ.λ.π., σε επιστημονικές επιτροπές και ενώσεις, στην υλοποίηση δραστηριοτήτων, στην παρακολούθηση ή οργάνωση συνεδρίων και ημερίδων, στην πραγματοποίηση αυτοδύναμης διδασκαλίας σε Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ, στην εκπόνηση προτάσεων και μελετών, στην παραγωγή διδακτικού υλικού για τις ανάγκες ειδικών ή γνωστικά-κοινωνικά-πολιτιστικά διαφοροποιημένων ομάδων κ.ά., που συντελούν στην αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και διοικητικών διαδικασιών. (Π.Δ.Ε., Π.τμ.Ε.Π.Κ.)


Για την αξιολόγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο 6ο πεδίο, όλα τα κριτήρια, δηλαδή  6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.7, 6.8, 6.9 και 6.10 αφορούν την αξιολόγηση που γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή  Εκπαίδευσης, ως προς το διοικητικό του έργο και την αξιολόγηση που γίνεται ως προς το επιστημονικό – παιδαγωγικό του έργο από τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Η έκθεση αυτοαξιολόγησης στο 6ο Πεδίο γίνεται με αναφορά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια.